tisdag 21 december 2010

Dagen då julkänslorna hann i fatt!

Hej hej Bloggen hallå! 

I veckan är jag ledig och älsklingen är sjukskriven efter sin operation av axeln i början av december.

Idag var den stora handlingsdagen inplanerad. Vi började med att införskaffa lite mera mat till rådjuren innan vi tog tjuren vid hornen och trängdes med alla julstressade som stoppat förbi på Coop för att köpa lite mat.

Listan var lååång och gedigen men vi fann allt på den. Tänk vad lite som behövs ibland för att göra ens dag. Jag blev på så gott humör när det visade sig att fiskdisken hade färsk laxfärs till den smarriga laxpatén jag hittade recept på förra julen. (klicka på länken så kommer du till receptet) 

 (bilden är lånad av tasteline.com)

Nu slipper jag belasta kära svärmor med stöket med att mala lax hos henne utan kan åka förbi bara för att hälsa på en stund om hon har tid med det innan jul.

Nu är patén i ugnen, kålroten till den finska kålrotslådan kokar för fullt, lite julgodis står för kylning och jag är full av julkänslor. Det är egentligen bara julmusiken och  rykande het glögg som fattas för att det skall vara helt perfekt, men lite julmust får gå lika bra! Vi får väl se hur långt känslorna räcker, kanske förbereder jag lite mera redan idag. Det bor nog en liten husmor i mig med! :)



Tjillivippen från Jul-Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar