söndag 19 december 2010

4:e advent och uppdatering kring julpyntandet

Hej hej Bloggen hallå! 

Under veckan som gått har det varit tämligen angenämt att jobba, om än stressigt på min halvtid, för att få ut så många beslut som möjligt innan jul.

I onsdags åkte vi iväg till Comwell Varbergs kurort för lite återhämtning och rekreation! Året som varit har minst sagt varit exceptionellt med tanke på att vårt kontor totalförstördes i branden i juni och sedan dess har vi fått hålla oss till provisoriska lösningar. Det har varit slitsamt, tro inget annat!

Dessvärre har jag inga egenhändigt tagna bilder att dela med mig av. Vi plaskade runt det varma vattnet i bassängerna i spa-avdelningen i väntan på behandlingarna som var spridda över dagen. Jag hade bokat en klassisk massage. Det var superljuvligt och trots att min massörska var tämligen petit till storleken hade hon rejält starka nypor! Lunchbuffén som serverades var helt suveränt smarrig. Pyret och jag tämligen rullade ut från matsalen.

Apropå mat så märks det att Pyret är i en tillväxtfas för jag har varit hungrig som en häst hela veckan som gått och det verkar som om jag skulle kunna bosätta mig i kylen. Det är inte många stunder man kunnat hitta mig icke mumsande på något.

Så fredagens jullunch med jobbet på Långedrags Värdshus satt som en smäck! :) I normala fall är jag den som hugger in på nästan allt i köttväg, gärna olika typer av torkat  eller rökt kött, köttbullar, prinskorvar, skinka, syltor och liknande, sådant som jag som gravid bör undvika. Intressant nog så tilltalade inte dessa delikatesser mig i år utan det var det snarare havets läckerheter  (de hade en helt gudomlig räkröra på färska räkor och lite annat mums) och dessertbordet som föll mig och Pyret i smaken. Även därifrån rullade vi ut efter lite frosseri.

Ett litet smolk i bägaren var att en av våra arbetskamrater jobbade sin sista dag i fredags och det var lite vemodigt att tacka av henne. 

När det kommer till julpyntandet av hemmet så går det framåt..... lååååångsamt! Har fått upp två girlander sedan sist och med denna hastigheten har jag fullt hopp om  att ha hemmet i full julskrud lagom till påsk! I år får väl  bli ett mellanår... den energi jag inte lägger på att pynta får jag väl lägga ner som kärlek i julmaten jag ska trixa i hop under veckan som kommer, för nu har jag jullov. Går bara in och jobbar ett par dagar i mellandagarna!

Tjillivippen från anti-jul-muppen Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar