lördag 13 mars 2010

Underbar lördag

Hej hej Bloggen hallå!

I dag vaknade vi till en klarblå himmel och milda grader på termometern. Vi bestämde oss för att ta en härlig promenad längs Mjörn. Jag tog med kameran i jakt på vårtecken och visst hittade vi några, även om det inte var snödroppar eller tussilago.


Snön smälter på hustaket


Barmark och gegga.. inte det roligaste vi vet men ändå ett vårtecken


Mossiga stenar börjar tina fram


Knoppar som sväller

Det var de vårtecken som vår promenad längs med Mjörn alstrade.



Tjillivippen från vår-Caramel

7 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!!! Skönt att höra att det kommit fram! ;) Men nu tycker jag att du ska delta i min nya tävling också!!! ;) kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Va mysigt det lät med en promenad & jakt på våren. Själv har jag jobbat. Vilka härliga bilder du tagit. Den med mossan är nog min favorit =)
    Önskar dig en fortsatt härlig Lördag!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Så långt våren har kommit hos er - här har vi fortfarande massor med snö.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga vårbilder! (tittar ni förbi idag? Du har din "vinst" att hämta;))!)/Kram, Anja

    SvaraRadera
  5. Helt underbart!
    Solen är min älskling bortsett den självklara fysiska familjen :-)
    Önskar dig och maken + katter en bra söndag!

    SvaraRadera
  6. Men vilket underbart hus ni har... såååå gulligt <3 Va fuskigt att ni har vår... här trampar man i meter av snö =( ha ha ja vill oxå ha lera på skorna =) många kramar

    SvaraRadera
  7. Sorry Bettan men det där är inte vårt hus, utan bara en bild på hur långt våren kommit på vår promenad längs med Mjörn!

    SvaraRadera