fredag 19 mars 2010

Kaffe

Hej hej Bloggen hallå!

(bilden lånad från http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/1825)

Jag älskar kaffe! Vilken sensation va? Men det är en enorm skillnad på kaffe och kaffe. Kaffet i maskinen på jobbet smakar äckelpäckel, därför köper jag snabbkaffe istället. Jag dricker säkert alldeles för mycket kaffe, men än sen då?

En god mugg kaffe kan vara skillnaden mellan en bra och en dålig dag. Jag tycker att allra godast kaffe gör älsklingen när han brygger i vår perkulator eller någon barista på Espresso House.

Häromhelgen så gjorde älsklingen sitt goda kaffe här hemma men morgonen blev ändå förstörd för jag hade ingen laktosfri mjölk hemma. Mjölk är ett måste i mitt kaffe! Mjölkfritt smakar urk och det kändes som om jag lika gärna kunde gå och lägga mig igen.

I morse så släppte älsklingen av mig på centralstationen i Göteborg och jag passade på att inhandla en stor mugg soja-latte på "lilla" Espresso House, för det finns nämligen två. Personalen där är helt outstanding. De är alltid glada, i och för sig brukar de flesta inom serviceyrkena vara det, men de är också otroligt roliga att surra lite med, de är lite tokroliga och jag går alltid skrattande därifrån, även idag! Hurra för dem!!!

Idag blir nog en bra dag också, trots att det är den sista på ännu en lång påfrestande vecka.

Tjillivippen från Kaffe-Caramel så här sista dagen på denna veckan

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Å, vad du har rätt!!! Jag håller verkligen med dig =) oxå stort fan av kaffe =) vill oxå ha mjölk i mitt.
    Det där med morronkaffet är helt klart sant... jag kan oxå bara känna att NÄE då går jag & lägger mig igen, om jag inte får mitt kaffe som jag vill ha det..fniss...
    Tack söta du för din kommentar & jag TROR jag förstår hur man ska göra.. fniss.. få testa nån dag =))
    Hoppas du haft en fin Fredag & att du får en fin kväll.
    Varm kram till en kaffe älskare från en annan =)

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar Espresso House! Så fantastiskt kaffe! Här blir det vanligtvis Zoégas Forza eller Mollbergs blandning. Helst hela bönor som vi maler i kvarn precis innan bryggandet... Brukar även skumma lite mjölk till, så det blir en hemmagjord latte.

    Jag ligger nog också på gränsen till att överkonsumera kaffe. Morgon-, förmiddags- och eftermiddagskaffe är ett måste! Det låter kanske inte så mycket, men det är inga snälla baljor per gång! Skönt att det finns fler som är beroende ;o)

    Ha en skön helg!
    Kramar till er från oss

    SvaraRadera
  3. Så rätt du har! Kaffe skall smaka gott och framför allt kaffe. En koppa ljummen/besk/blaskig kaffe kan förstöra mitt humör! *ler*
    :)

    SvaraRadera