lördag 27 mars 2010

Hej hej Bloggen hallå!

Idag öser regnet ner utanför fönstret, men det gör inget. Nu tar snön på vår tomt verkligen stryk! Kanske till och med försvinner allt om vi har tur.

Alla tre missarna sover! Tyson är glad att slippa tratten som vi tar av när vi är hemma och kan ha honom under uppsikt. Veckan med tratt har varit slitsam för oss alla, inte minst för mig då det är mig Tyson väcker på natten när han är olycklig.

Efter torsdagens vårkänslor så kände jag bara för att ta på mig min söta blå småblommiga sommarklänning till jobbet igår. Den är väldigt somrig med kort ärm och når typ till knäna. Det blev lite väl somrigt så jag fick tona ner det med en kofta och mörka strumpor. Både jag och älsklingen älskar den klänningen!! Tänk vad lite annorlunda kläder kan göra för ens humör. Man borde kanske vara lite mera "finklädd" på jobbet oftare? Nackdelen är bara att jag inte har någon underkjol i rätt längd... det få hamna på min inköpslista.

Sitter och funderar lite på vad man gör bäst en regnig dag som denna. Tror det får bli lite handling och laga något riktigt gott till middag. Allra helst hade jag tagit fram grillen för en liten vårpremiär, men det får bli en annan dag.

Jag blir så inspirerad att baka när jag tittar in på bloggen Bagarstugan så jag tror faktiskt att jag ska prova mig på denna smarriga rulltårta.

I morgon blir det nog lite färskt kaffebröd!

Tjillivippen från en något sliten Caramel

2 kommentarer:

  1. Hej Caramel,bakreseptet såg riktigt smarrit ut får prova själv.Tycker också det e bra med regn så snön försvinner också på vår tomt.Vet också hur det e att bli väckt på natten både av katten men det tuffaste e av våran lille bebis som vill ha mat var tredje timme,käpa på det går nog bra.

    SvaraRadera
  2. Vi brukar skoja om att vår lille Tyson ger oss en försmak på livet som småbarnsföräldrar!

    SvaraRadera