söndag 28 mars 2010

Sportfåne?

Hej hej Bloggen hallå!

Älsklingen och jag pratar ofta om att Tyson har personlighetsdrag från flera av våra tidigare katter, i går blev det väldigt tydligt igen.

När jag flyttade hemifrån för många år sedan, vid det här laget, flyttade det in två kissar med mig i den lilla tvårumslägenhet jag fått.

Eddie och Dizzy

Eddie var den mörka ståtlige killen jag hjälplöst föll för vid första ögonkastet. Jag kan fortfarande minnas det som i går, hur jag svängde in på gårdsplanen till bondgården där han varit född. Lite lojt strosade han över gårdsplanen och tittade intensivt på mig, precis som om han tänkte "Ja, du ska bli min människa i världen".

Just då och där blev han den riktigt första mannen i mitt liv. Det låter kanske konstigt men han var verkligen mannen i vårt hus, kelig, långsint, lite egen och ett sportfån!! Jupps, han kunde tjura i flera dagar om jag inte satte på teven på lördag eftermiddag så han fick se fotbollen på Tipslördag, eller vad det hette då. Han satt verkligen och TITTADE på fotbollsmatchen!

I går så fick jag se Tyson ligga på soffan, tittandes på teven som visade en fotbollsmatch. Han följde verkligen det som skedde på teven och jag hoppas att det framgår av följande videoklipp:




Tjillivippen från Caramel

7 kommentarer:

  1. Men Gud så söt. Kan ju vara så att din katt från du va liten, är tillbax genom Tyson !
    Önskar dig en toppen Söndag & hoppas du mår bra!!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hade inte du filmat det hade jag inte trott på det!
    :)

    SvaraRadera
  3. Häftigt! Våra katter har alltid gillat djurprogram men det här har jag inte sett förut. Fotboll, minsann!

    SvaraRadera
  4. En vinnare av 300 kr hos hippahem är nu dragen, kika in och se om det blev du.=)

    SvaraRadera
  5. Hejsan Caramel!

    Helt otroligt gulligt!
    Våran Wille är numera fullt upptagen med att hitta nya och ännu nyare klätterställen./Kram, Anja

    SvaraRadera
  6. hahaha. coolt. Det trodde jag inte att katter kunde. Men har i och för sig aldrig ägt någon katt, mina erfarenheter är därför ganska minimala. :-) Ha en härlig fortsättning på dagen. Kram!

    SvaraRadera
  7. Tjing, trevlig helg till dig och familjen!! Kram kram

    SvaraRadera