torsdag 11 mars 2010

Är man stor och stark måste man vara snäll

Hej hej Bloggen hallå!

Jisses vad vår Ares får stå ut med, nu när Tyson blir allt mer hemmastadd och kompis med Ares. Det är rena rama wrestlingfasoner Tyson har. Han slänger sig ut från köksbordet med tassarna utsträckta åt var sitt håll, bara för att landa på Ares rygg och ta ett "nackatag" och Ares låter sig falla och rulla runt på rygg som om han vore helt hjälplös och besegrad.

Ares tycker om att leka och busa, hans favorit är att krypa in under köksmattan och sen ligga och lura på Tyson och vid tillfälle slänga ut en tass och "slå" på Tyson.

När jag ser dem leka och ha sig på vårt köksgolv kan jag inte annat än tänka på denna reklamen:

För Ares är så stor och så snäll. Det finns bara inte en chans i världen att Tyson på något sätt skulle kunna bemästra Ares och få ner honom på rygg om inte Ares själv medverkar till det.

Även om lekarna ser väldigt brutala och vilda ut så värmer det hjärtat att Ares äntligen fått någon att leka med, någon som faktiskt ser upp till honom... ja kanske till och med "få vara storebror för", för under hans uppväxt har han blivit hunsad av en väldigt tetig och bestämd mor.

Tjillivippen från Caramel

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Fniss... men gud så söta. Jag kan nästan se dem framför mig =))
    Hoppas du mår bra & att du får en fin helg!
    Jag vill tacka dig för din fina vänskap & för allt du delar med dig av & har därför en liten award till dig inne hos mig... du ska veta att jag tar INTE illa upp om du inte vill ha den...
    Varmaste kramen till dig vännen
    Tina

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg till dig lilla tjej!
    :-)
    Anne

    SvaraRadera