onsdag 14 oktober 2009

Hurra för samarbete som funkar

Hej hej Bloggen hallå!
I mitt jobb är det inte alltid lätt att få till samarbete/samverkan med andra mydigheter, det ska gudarna veta. Allra helst då det handlar om assistans från Polismyndigheten som vi ibland behöver.
Lagens långa arm?

Visst kan jag förstå att det inte är särskilt spännande eller intressant att assistera oss i vår myndighetsutövning och det är knappast prioriterat. Men i går var en sådan dag då det bara funkade så bra och det är jag glad över.

Förvisso så fick vi inte tag i vår kontaktperson hos polisen på hela förmiddagen, men när vi äntligen lyckades just efter lunch igår efter 13, så kunde de ändå ordna så att två civilklädda polismän från Länspolisen kom till utsatt plats i tid inom en timma!

Dessutom var de ytterst proffsiga, höll sig i bakgrunden men ändå nära nog att kunna rycka in om det hade behövts. Jag är imponerad över hur otroligt duktiga de var att smälta in på den platsen också. Hade jag inte vetat att de var polismän, hade jag aldrig kunnat peka ut dem!

Vad vi behövde assisten i, förlöpte utan problem tack och lov och alla är nu nöjda och glada!


Tjillivippen från Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar