fredag 16 oktober 2009

Funderingar

Hej hej Bloggen hallå!

Eftersom jag flyttat från min hemstad och bor numera i Göteborg, så kan jag inte hjälpa att emellanåt tänker på människor som tidigare varit en del av ens liv och de flesta av dem bor ju hemma i Skellefteå med omnejd.


Jag funderar på hur de har det och vad som har hänt i deras liv under de typ 8-9 åren jag bott här nere. Det är egentligen lite fånigt, vi lever i ett informationssamhälle där alla möjligheter till att hålla kontakt på distans finns. Telefon, SMS och e-post är ju bara några ytterst "nära-till-hands"- medel för att hålla kontakten, men ändå är det något som gör att man inte får tummen ur.




Kanske finns det någon mening med det också, jag vet inte. För det finns ju fortfarande några jag faktiskt valt att ha kvar kontakten med om än inte lika tät som när jag bodde där uppe. Antar att de kan ses som guldkornen ur "Guldstaden" Skellefteå.


Idag fyller ett av dessa guldkort år! Grattis Cissi, nu är vi jämngamla igen! Hoppas du får en underbar dag!



Tjillivippen från firar-Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar