söndag 6 september 2009

Och så var vi lite mer upplysta =)

Hej hej Bloggen hallå!

Idag har älsklingen och jag varit in till den stora staden och införskaffat diverse upplysning. *fniss*

Vi har köpt belysning till entré-sidan av huset och tillhörande attiraljer som kabel, skymningsrelä och sådant. Kan vara läge med det nu när det börjar mörkna på kvällarna.

Så medan jag pulade på med middagen, så satte älsklingen upp armaturen.

Två vita plafonder...

... och en lykta på hörnan

Sen föll mörkret på och så här mysigt blev det med armaturen tända.



I morse vid vår sedvanliga kaffe och yatzy, så kom vår kära kattdam och gjorde oss sällskap, typ... Hon lade sig att sola i fönstret och hade det så mysigt så.


Härom dagen var det dags för lite gräsklippning. Ares hittade sig ett perfekt litet kryp-in.


Har märkt att det är en del blomster som verkar vara inne i andra andningen. Bland annat den vackra Dahlian jag fick av svärmor när jag fyllde år. Efter att den blommat ut ungefär för en månad sen, så började den helt sonika att sätta massor med knoppar nu igen. Den kryllar av knoppar och jag bara hoppas att några av dem hinner slå ut igen.


Vår änglatrumpet är sen, det är först nu dess knoppar börjar svälla, även här hoppas jag att vi hinner njuta av alla knopparna innan frosten gör sig till känna. Vi har räknat till åtminstone 21 sådana här fina knoppar.


Tänk att det redan är söndag kväll och helgen sjunger på sista versen för denna gången. Är det inte dags att införa 3 dagarshelg snart?

Tjillivippen från Caramel med mysbelysning ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar