fredag 11 september 2009

Hej hej Bloggen hallå!
Aldrig ska man sluta att förundra sig över hur saker och ting funderar i vårt avlånga land.

I Aftonbladet i dag 11/9-09 kan man läsa om Carin Götblad, änspolismästare i Stockholm som ramlat och brutit knäet i hemmet. När hon larmade SÄPO så hände inget och hon fick kravla sig ut på gatan för att få hjälp.

Seriöst? För det första: Vi lever i 2009-talet, har kvinnan verkligen ingen telefon i hemmet? Nästintill varenda kotte äger väl en mobiltelefon även om man valt att inte ha någon fast telefoni i hemmet. Varför behövde hon kravla sig ut på gatan??? Uj uj uj, stackars lilla Carin nådde inte sin telefon på grund av skadan enligt artikeln, men ut på gatan kunde hon ta sig. Hmmmm.....

För det andra: Är det privat sjuktransport för "viktiga personer" som SÄPO:s resurser skall användas till? Hur används våra skattepengar egentligen??? Jag i min naiva tro har fram tills jag läste ovan nämd artikel trott att SÄPO hade viktiga uppgifter att göra som har med typ rikets säkerhet att göra eller liknande. Fy på mig, mitt naiva lilla stycke.

Kanske är det SÄPO vi skall ringa till istället för ambulans eller beställa sjukresor???

Tjillivippen från en något putt Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar