torsdag 7 oktober 2010

Jag, ett spöke?

Hej hej Bloggen hallå!

Idag har mina föräldrar tittat på mig som om de sett ett spöke och det var kanske inte så konstigt när jag bara dök upp bakom min bror, i deras kök idag på eftermiddagen.

Som de flesta av er vet så bor jag ungefär 120 mil från mina föräldrar och min bror. För ungefär en dryg månad sedan hittade jag en otroligt prisvärd flygbiljett för en tur upp till Skellefteå och tillbaka som jag, efter lite samråd med älsklingen och min bror, köpte.

Bakom ryggen på våra föräldrar har min bror och jag planerat att ge dem denna överraskning, att jag bara dyker upp hemma hos dem. I dag var det dags att förverkliga planerna. Det känndes väl inte helt säkert att flyga problemfritt med tanke på flygteknikernas nystartade strejk, men det har gått utan några som helst problem.

Det var inte helt givet att ha ett handarbete i form av stickning i handbagaget, har jag lärt mig idag. Sticknålar kan nämligen räknas som vasst vapen. Men tydligen såg jag inte ut som en terrorist allt för mycket för jag fick med mig min stickning som har hjälpt mig att fördriva väntetiden på Arlanda.

Min bror hämtade mig på flyget i Skellefteå och vi åkte hem till Kåge. Vi gick in genom garaget och när vi kom in mot köket hör vi hur mamma muttrar och småsvär, hon hade tydligen glömt att handla något på affären.

Då säger min bror till mamma: "-Inte ska du svära.... jag har en överraskning" och flyttar sig lite ur dörröppningen så att mamma och pappa kan se mig och de verkar inte riktigt tro sina ögon. De blev såklart jätteglada över överraskningen, det blev hundarna också. Nu så ska jag spendera helgen här uppe.

Även om det är jättekul att få umgås med föräldrar och storebror kan jag inte undgå att sakna min älskling och missarna.

 Tjillivippen från spöket (?!) Caramel

5 kommentarer:

  1. Härlig överraskning! Hälsa mor & far från mig!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Kan förstå de, vilken glädje! Sådana överraskningar vill man gärna uppleva!
    :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar överraskning för dina föräldrar.
    Ha det gott!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej
    Kul att du vill vara med i min tävling..
    Roligt för man hittar nya bloggar & besöka.
    Hoppas du hade en fin helg hos föräldrarna & bror din.
    Kramis'
    Sus

    SvaraRadera