torsdag 3 december 2009

Mitt jobb, ett äventyr

Hej hej Bloggen hallå!

En sak som är fascinerande med mitt jobb är att saker och ting inte alltid blir som man planerar, eller som man tror de ska bli.

I dag skulle jag hjälpa en familj att ta sig från punkt A till punkt B. Taxi var beställd och allt var spikat och klart och det skulle bli en enklare procedur, trodde jag ja. En transport som maximalt skulle ta någon timme och sedan tillbaka till kontoret för vidare arbete.

När vi kom till punkt B blev det ett jäkla holabalo på grund av omständigheter som vi inte kände till eller kunnat förutspå. Självklart skedde detta under hösten kallaste dag och vi stod alla ute och frös i väntan på en lösning.

Nåväl, efter lite lite fixande och trixande blev det att ta sig till punkt C. Ibland är väntan på taxi lång och i dag var en sådan dag. Slutligen kom vi till punkt C och började installera familjen. Klockan rusade och det var redan långt över lunchtid och jag börjar inse att det finns inte en sportslig chans för mig att ta mig tillbaka till kontoret och hinna äta i tid innan mitt bokade möte.

Tack gode gud för flexibilitet i en annars rätt trög organisation. (Ja tyvärr är alla större organisationer inom stat, kommun och landsting tröga organisationer, enligt min upplevelse) Mitt bokade besök fick träffa en annan handläggare och jag fick äta en sen lunch och sedan försöka skaka av mig dagens upplevelser.


Tjillivippen från Caramel, prussiluskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar