tisdag 21 februari 2012

Lugnt och stilla

Med ett 9 månaders litet yrväder är det oftast full rulle och mycket ljud i vårt hem. Han sover sällan länge när han sover själv, något som jag försöker införa åtminstone på förmiddagssovningen.

Det innebär att jag vet att det är ganska kort tidsutrymme jag har för "egentid" så vanan trogen så skyndade jag mig med en hårtvätt och äta lunch. Jajamän, efter en halvtimma vaknade Elias upp helt förvirrad och försöker att resa sig upp i sin spjälsäng, så jag lade ner honom i hans sovställning igen och tro det eller ej, killen somnade om. Lycka!

Men vad gör jag nu? Kan inte direkt påbörja något nytt projekt då han antagligen inte kommer att sova allt för länge till. Så märkligt, nu  när jag äntligen får en lugn stund, vet jag inte vad jag ska göra av den.... Hepp Hepp!

2 kommentarer:

  1. Oj vilket härligt litet charmtroll jag möttes av här då.. Förstår att du blir lite ställd när du plötsligt får lite egentid..
    Roligt att du vill vara med på mitt lilla lotteri..

    Maidi

    SvaraRadera
  2. Du kan ju tex ringa din gamla svärmor...;)))!/Kram!

    SvaraRadera