torsdag 2 februari 2012

Att göra slut

Har ni tänkt på att vissa beslut kan man fatta på ett ögonblick medan andra måste mogna fram över tid?

Jag har nu kommit till ett vägskäl i mitt liv och detta beslut har sakta mognat fram över tid. Jag har stött och blött fördelar och nackdelar fram och tillbaka. Det som verkat vettigt i ena stunden har känts vansinnigt i nästa stund men nu känns det som det finns ingen återvändo.

Det är inte utan vemod jag nu stänger den dörr bakom mig som varit så välbekant och trygg i många år, men det är dags att öppna nya dörrar, finna nya vägar och möta nya bekantskaper som kan leda mig ut på nya okända spår. Kanske blir det bra, kanske ångrar jag mig, det återstår att se.



Därför vill jag bara säga adjö och tack för alla dessa år, kära tandläkare Mona Nilzén med medarbetare, på Tandvårdsteam Mona Nilzén i Skellefteå. Efter att i tio år bott i andra landsänden så är det dags för mig att finna en tandläkare närmare min bostadsort. Hur många jag gått hos dig, det vet jag inte, skulle tro minst det dubbla.

Du har gjort en enorm skillnad för mig och min olust/rädsla att gå till tandläkaren. Du har hjälpt mig och peppat mig att ta hand om mina tänder på ett superbra sätt. Du har också stöttat mig i mitt velande gällande min tandvård, att ta den lite närmare hem, till och med försökt att hjälpa mig hitta en ny tandläkare i mina trakter.

Men skulle familjen C någonsin få för sig att flytta sina bopelare norrut så kommer vi allihopa, var så säker!

1 kommentar:

  1. Jag är så rädd för tandläkaren, så jag skulle bli helt förstört om jag måste byta.
    Vilken härlig liten pojke ni har, jag kommenterar inte så mycket men det är roligt att följa utvecklingen
    kram

    SvaraRadera