tisdag 7 februari 2012

Förkylt

Nu har vi en liten här hemma som är genomförkyld, den lilla kraken. 

Han hostar, nyser och snorar. Nätterna är jätteoroliga då han verkar ha lite svårt att få luft trots näsdroppar och högläge under huvudet. Det är många uppvak och mycket gråt här hos oss just nu. Ingen i familjen har väl fått sova särskilt bra sista veckan, tror till och med katterna är tröttare och segare än vanligt. Bettan flyr ut i kylan när vi går upp mitt i natten och Elias gråter.

Vi anammar mer eller mindre principen, vaken en timma-sova en timma, då lilleman inte orkar vara det lilla energiknippe han är i normala fall, under någon längre tid.

Om det inte var nog med förkylningen, det verkar dessutom som om fler tänder är på gång på turbopojken. Kindtänder och hörntänder sväller fint i tandköttet nu.


1 kommentar:

  1. Usch och fy så jobbigt ni har det. Jag som längtar ihjäl mig efter er! Det var evigheter sedan vi träffades!
    Dessvärre är det så just nu att jag är förkylningssjuk för första gången på 15 år. Har en erbarmlig hosta som håller mig själv vaken natten igenom.

    Kanske kommer det bättre tiden så småningom. Kramar åt er alla!

    SvaraRadera