lördag 5 februari 2011

Barnvagnsköp

Hej hej Bloggen hallå!

Älsklingen och jag har börjat kolla in lite utrustning till vår baby. Vi bor ju väldigt kompakt och därför är det viktigt för oss att köpa "rätt" saker. Saker som man verkligen behöver och inte bara dräller här hemma.

På vår inköpslista över prylar/möbler har vi väl hittills satt upp:
-Spjälsäng
-Badbalja
-Barnvagn
-Bilstol (babyskydd)
-Babysitter, och 
-Bärsele á la Babybjörn

Sen kommer det att tillkomma säkert hundratals småsaker eller snarare förbrukningssaker som kläder, nappar, sängkläder och sådant men det får bli senare huvudvärk och vi har väl fokuserat på ovan lista.

Vi hade turen att få en jättefin spjälsäng och badbalja av min kära arbetskamrat Hillevi! Det är bara ny bäddmadrass som behövs komplettras.

Vi var in på Babyproffsen för några veckor sedan för att kolla läget när det gäller vagnar och babyskydd. Snacka om att man kan få hicka för mindre. Nya  vagnar är ju rena rama rånet att köpa och man använder dem bara några år. :)

Efter vår lilla visit på affären har jag väl dagligen spanat på blocket.se efter lämplig barnvagn, och så plötsligt i morse så hittade jag en annons om en begagnad Emmaljunga Duo till väldigt lovande pris. På vinst och förlust ringde jag och vagnen fanns kvar.


(bilden har jag lånat av säljarens annons på blocket)

Vi åkte och tittade på den, den var jättefin i marinblått och efter en tvätt av textilierna skulle jag tro att den kommer att se ut som ny! Så nu står vagnen i tryggt förvar på vinden.

Åh, vad det känns bra att nu i god tid innan vara på G med babyutrustningen.
NTF Göteborg hyr dessutom ut babyskydd till jättebra pris, så nu är vi (läs JAG) verkligen lugn och fin, på god väg mot att anpassa livet till pyrets ankomst om en sådär 15 veckor!

Tjillivippen från en glad Caramel

3 kommentarer:

  1. Vagnen ser jättefin ut! Emmaljunga gör stabila grejer, så ni kommer säkert att bli jättenöjda!

    Ett tips till småbarnsföräldrar i "compact living" (som inte har helkaklat badrum!) är ett ihopfällbart skötbord med praktiska fack för diverse babyprylar!

    http://www.babyproffsen.se/produkt/visa/218:BabyCare_vaeggskoetbord

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Känner till dessa väggskötbord, min bror har ett. Men det krävs ju att man har väggytan i badrummet att sätta upp den på också.

    Just nu är det minimalt med prylar som gäller tills vi finner annat hus.

    Tack för tipset Mia! :)

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns skönt. Den står där och väntar och du kan bocka av en viktig grej. Tänk, snart ska det ligga en liten i den där vagnen också. Lysande! :-)

    SvaraRadera