söndag 20 februari 2011

3D-bio

I går afton trotsade älsklingen och jag kylan och begav oss innåt stan. Målet var bio och vår premiär på 3D-film. Den utvalda filmen var Sanctum.


Filmen i sig var fantastiskt vackert filmad, men det brukar ju James Cameron ju göra. Han står ju bakom filmer som Titanic och Avatar. Trots att det inte riktigt var den vanliga lättsamma underhållning jag brukar föredra så tyckte jag allt att filmen var bra.

Hur var det då att se film på 3D? Ja, sådär yberimponerad blev jag inte. I denna filmen så tillförde nog 3D mera ett djup i filmen är att saker och ting poppade ut ur filmduken, vilket är min kanske stereotypiska idé om 3D. Glasögonen har förvisso utvecklats från de man fick på 80-talet, med en röd och en grön plastig bit i en pappersbåge. På väg ut ur salongen kunde jag inte låta bli att undra om inte Avatar hade varit ett bättre 3D-äventyr än filmen vi såg.

Vår lilla bebis tyckte att filmen bitvis bullrade lite för mycket och började stöka rejält i magen. Vi har ju aldrig utsatt vårt lilla pyret för så högt ljud tidigare så det var klart att han/hon reagerade. Efter att ha lindat in magen med min yllekappa så lugnade det sig efter en stund i magen.

Summa sumarum så blev det en trevlig kväll med god underhållning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar