söndag 10 januari 2010

Vinterbilder

Hej hej Bloggen hallå!

Nu börjar mitt "jullov" att vara till ända. Det har varit ljuvligt att vara ledig i närmare tre veckor. Det har sannerligen behövts. Mitt/vårt jobb tar verkligen på krafterna. Inte bara att arbetsbelastningen är högre än tidigare men personerna vi möter har oftast många och flera problemområden i sina liv än tidigare och kräver mycket mer av mig i mitt arbete. Detta gör att jag kände mig rejält urlakad innan julledigheten.

Denna vinter verkar gå till historien som den kallaste och snöigaste på många, många år. Men det är just dessa bitande kalla soliga dagar när det gnistrar i den vita snön som jag har saknat från vårvintrarna hemifrån. Häromdagen trotsade jag den bitande kylan, pälsade på mig och tog mig en promenad i solen i skogen. Det är hänförande vackert ute i vår natur just nu.

Ser ni rådjurets spår i den orörda snön?

Det är så rofyllt att promenera på vår skogsrunda just nu

Himlen är alldeles klarblå

Skogsvägen var helt orörd, jag fick pulsa i den nästan knähöga snön. Det kan tyckas vara lätt som en plätt att gå rakt , men när jag tittar tillbaka på mina steg så märker man hur svårt det är att hålla en rak linje i allt det vita.


Det var en mäkta uttröttad Caramel som nådde husets värme efter promenaden. Men den där goa spirande må-gott-känslan fanns med mig resten av dagen.

Tjillivippen från Vinter-Caramel

2 kommentarer:

  1. Vilka underba bilder... de e vinter de =) skönt att få villa upp sig lite... kan tänka mej att ditt jobb är krävande... ja skulle aldrig klara av det tror ja... känslomässigt... ha det nu så gott i kylan... kram/Bettan

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, Vinter-Caramel ;o) Så härligt att bara ha 6-7 grader minus. Här är det fortfarande -15, men det sägs att det ska bli mildare under veckan. Vi kom precis hem från en liten promenad här. Lova åkte pulka och verkade nöjd med detta, men vi vågade inte vara ute längre än en kvart pga kylan... Det bet fint i kinderna kan jag lova!

    Kramar till Gråbo från K-berg

    SvaraRadera