söndag 17 januari 2010

Maffiga chokladmuffins

Hej hej Bloggen hallå!

Ibland får jag bara sådana begär efter choklad. Det sägs att det är rätt naturligt för oss kvinnor ibland. På senare år har jag märkt att jag blivit lite mer kräsen på chokladen.

Mjölkchokladkakor med låg kakaohalt och en massa onyttiga fetter intryckt i chokladen istället för det naturliga kakaosmöret tilltalar mig inte särskilt, den är bara söt och slibbig. Därför får det istället bli choklad med hög kakaoinnehåll och av lite bättre kvalité.

I går så var det dags för ett sådant chokladbegär, så jag bestämde mig för att baka kladdkakemuffins. I nästan varje kvinnas receptsamling finns minns ett recept på kladdkaka skulle jag tro, även i min. Det är ett recept jag har fått av mamma för länge sedan, innan man började dra ner på smör och socker i recepten.

Jag modifierade det igår med mindre socker och smör och smält mörk choklad tillsattes för att få den där riktiga intensiva maffiga chokladsmaken.

Åhh, en sådan muffin var precis vad jag behövde igår. Resten av aftonen var fru C go och glad utan begär!

Tjillivippen från Choklad-Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar