torsdag 14 januari 2010

Ny (-gammal) hobby

Hej hej Bloggen hallå!

Under mitt jullov har ett gammalt intresse bubblat upp till ytan igen, nämligen att sticka och virka.

När jag var på stan för att träffa min kära vän Pernilla och hennes son under min ledighet, så var jag på jakt efter ett litet projekt att börja med. Men det garn jag valt visade sig vara i krångligaste laget att sticka i så jag bestämde mig för att det får vänta till något projekt med virknålen. Istället köpte jag ett rejält akrylgarn på Åhléns och har nu slutfört mitt första par pulsvärmare! Ska se om jag inte kan få en vettig bild på dem här lite senare.

Det är ju förbluffande hur mycket gratismönster det faktiskt finns att hitta på internet. En av favoriterna är Sticka mera som numera ligger som bokmärke. En annan favorit är Garnstudion.

Tjillivippen från Pyssel-Caramel

3 kommentarer:

  1. Halloj i vinter natten!!!

    Ja trodde att det vara bara ja som virkade nu förtiden... ha ha... fast ja måste erkänna att det går i perioder... men roligt är det =)stickar gör ja faktisk oxå ibland fast det blir mest ragg sockar efter behov... men kul är det... och så känner man sig ju lite nyttig oxå =)
    En alldeles underbar helg vill ja passa på att önska dej... många kramar

    SvaraRadera
  2. Hejsan kära Caramel! /Kanske har du på dig dem på söndag?/Kram, Anja

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan nog tänkas att jag har på mig dem på söndag, om jag kommer i håg dem! ;)

    SvaraRadera