måndag 4 januari 2010

Nystart

Hej hej Bloggen hallå!

Efter ett lite allt för gott leverne och för mycket stillasittande som har till min stora fasa har visat sig lite väl mycket på vågen har älsklingen och jag bestämt oss för lite av en nystart.

Jag var på god väg med intensifieringen av träningen genom mina joggingturer i somras/höstas men efter att jag gjorde illa knäet i det leriga diket kom jag inte riktigt igång med löpträningen igen och nu är det alldeles för kallt och halt.

Jag har alltid sagt att jag ska vara i form till Beach 2010. Förvisso har det varit på skämt, för det har varit så långt fram i tiden för mig. Men men nu är vi där och jag ska baske mig göra ett försök i alla fall.

Detta är inget nyårslöfte utan ett nystartslöfte:
  • Äta hälsosammare, med mer frukt och grönt
  • Äta regelbundet med riktiga mellanmål
  • Röra mer på mig/oss
Detta innebär att numera är det spirulina och nässelcoctail som gäller till frukost. Mera hemlagad och nyttig mat på våra tallrikar och i matlådor och mindre småätande mellan måltiderna och regelbundna promenader.

Den som lever får väl se hur det går med Beach 2010, men nu kör vi!


Tjillivippen från Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar