fredag 6 maj 2011

Pyssel i hemmet

På något underligt sätt så börjar jag känna av att snart är det dags. Enligt kalendern är det tre veckor kvar tills bebisen borde titta ut och börja lära känna sina föräldrar, men man vet ju aldrig, det kan vara längre eller kortare tid än så.

Men i min kropp så har behovet att "boa" växt sig allt starkare.  Det började med allt mitt bakande för några månader sedan som nu eskalerat till att när jag inte lagar eller planerar mat och bak så surfar jag runt på nätet och suktar på andras bloggar och receptsiter. 

Nog för att min energinivå verkar vara lite var-annan-dag-betonat. Vissa dagar orkar jag mig knappt ur sängen innan mitt på dagen, andra dagar kan jag bara inte sitta stilla. I dag har varit en av de senare dagarna.

Morgonen började med att jag gräddade de kalljästa frukostbullarna jag förberett igår kväll, sedan var det dags för att än en gång tvätta. Jag begriper inte detta riktigt, men plötsligt tvättar jag hela tiden, men vi har än inte någon liten ännu.

Till lunch bestämde jag mig för att göra Jennie Benjaminssons supergoda filodegspaj. Ja, de Jennie från Sveriges Mästerkock, vilken otroligt driven och duktigt tjej det verkar vara. Recceptet hittar du på hennes blogg här:
 Bilderna är lånade från www.kalasgott.com

Då det blev över några blad filodeg passade jag på att göra äpelknytten att bjuda svärfar Åke på, när han hjälpt älsklingen att köra iväg ett lass grovsopor.

Efter det fick badrummet en rejäl omgång så nu är det skinande rent och redo för skåpet vi ska införhandla för att få mera förvaring.

Och slutligen nu har jag just tagit ur en äppelsmulpaj att avnjuta till hockeyn som börjar om en kvart. Har blivit smått manisk på mat!

Puh, antar att jag kommer att somna som ett litet barn i kväll!

Önskar er alla en härlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar