torsdag 28 april 2011

Morgonstund

Efter en veckas ledighet och möjligheten att sova närhelst andan faller på, så börjar det så sakta spira av energi i mig igen. Det har ju varit helt makalöst påskväder under helgen och det har blivit några timmar i solen.

I dag vaknade jag tidigt, redan innan älsklingens väckare ringt. Jag försökte att somna om men det var lönlöst för jag var inte trött. Men det gör inget, jag har ju hela dagen fri ändå, kan ju lägga mig senare om jag känner att bebisen och jag behöver lite vila mitt på dagen.

Det är så härligt befriande att veta att det finns nästan inga måsten kvar, utan jag kan ta dagen som den kommer och göra vad jag känner. Kanske rensar jag lite i köpmansdisken, något jag velat göra länge men inte orkat, kanske bakar jag lite eller syr på tyget jag köpte häromdagen som är tänkt att bli ett påslakanset till vagnen, eller så sätter jag mig med fötterna i vädret på altanen och stickar lite.

Men först så är det dags att avnjuta mina nybakta frukostmuffins med lite gott kaffe!



Önskar er alla en härlig torsdag, oavsett vad ni gör idag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar