onsdag 11 augusti 2010

Rensa i röran

Hej hej Bloggen hallå!

Det är väl ingen direkt hemlighet att jag är en anhängare av Feng Shui.

Bilden är lånad härifrån

Inte sådär fanatisk, men tillräckligt för att ta ut en bagua-karta för att se hur jag lämpligast möblerar mitt nya kontor. För jag tror verkligen på att en harmonisk möblering ger mer avslappnade möten.

I går började jag "rensa lite i röran". Det vill säga att ta tag i sådant som ligger och skräpar och gnager här hemma.

Äntligen fick jag tummen ur och fyllde i skadeanmälan till försäkringsbolaget efter branden på jobbet i början av juni! Tänk att jag haft sådant motstånd till att ordna med detta. Det känns väldigt bra att brevet nu ligger på lådan och kommer snart att vara hos vårt försäkringsbolag för bedömning.

Bilden lånad härifrån

Jag antar att behovet att dekorera nya rummet på kontoret blev för stort. Tänker nämligen inte använda egna pengar till detta utan vad jag får från försäkringsbolaget.

Vilken härlig känsla som infann sig igår när jag äntligen fixat med listan! Är nog dags att ta tag i andra saker som ligger och skräpar och stjäl energi. Har bestämt mig för att avsluta halvfärdiga projekt innan jag påbörjar något nytt och just nu börjar längtan efter handarbete komma igen!

Vad har ni för halvfärdiga projekt i hemmet som väntar på att bli färdigställda?

Tjillivippen från Caramel

4 kommentarer:

  1. Jaa du... Lovas rum är ett ständigt projekt eftersom leksakshögen växer och utrymmet krymper! Det får bli en tur till IKEA snart, för att införskaffa vägghyllor! =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej du fina!!
    Åh, va skönt!! Bra jobbat!! Ja, sånt är ju bara sååå jobbigt, men inte blir det lättare att vänta så bäst är att göra det med en gång så är det ur världen..lättare sagt än gjort många ggr =)
    Jag kan nästan vara FÖR SNABB ibland..göra förhastade saker för att jag vill ha det gjort..fniss...

    Åh, det hade varit kul att få SE hur ditt kontor blir sen =)

    Jadå... hur lång kommentar tror du man kan lämna?? jag menar du ville veta om mina halvfärdiga projekt hemma...fniss...

    Jag har endel kan jag säga.. men de flesta beror på vatten läckan vi hade som har lagt krokben för andra påbörjade projekt..(måste ju skylla på nått...fniss,,,

    Hoppas du mår bra annars & att du har det bra! Känns det ok att vara tillbax på jobbet?

    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  3. Åh. Ett rörigt och välfyllt förråd. I helgen händer det. Då kör jag! :-)

    SvaraRadera
  4. Hej, hej kära Svärdotter!

    Så bra beslut! Så tänkte jag ang. trädgården: Jag MÅSTE få till det för en gångs skull överallt. Jag lyckades - nästan;)))!
    Nämen jag fattar precis hur det känns när saker som borde göras inte blir gjorda och sedan äntligen BLIR GJORDA! Stenarna faller från axlarna och man känner sig bara SÅÅÅÅ duktig!

    Ses på lördag!/Anja

    SvaraRadera