fredag 6 augusti 2010

Första veckan avklarad

Hej hej Bloggen hallå!

Då var första veckan tillbaka till jobbet avverkad. Hur var den då?

Första dagen innebar väntan, jag hade ju ingen nyckel till nya lokalen. När en arbetskamrat äntligen dyker upp har hon glöm sina nycklar...

Nåväl, väl inne på vad som skall bli mitt kontor så ser det ut som hej kom och hjälp. Men det är ju inte särskilt konstigt då det är semester och minimibemanning. Vem ska då bry sig om att skapa ett kontor till någon annan? Jag hade inte gjort det.

Fick problem att starta upp datorn, det visade sig att i kaoset efter branden på jobbet så missade/glömde man beställa nätverksuttag till just mitt rum, i brådskan att ordna något mindre akut än datasalen vi hade under juni. Alla andra rum har nätverksuttag. Tack och lov är många på semester så det finns andra rum att använda.

Hamnade i en liten filosofisk/etisk fråga i det första jag ska göra,i början av veckan. I vanliga fall innebär de flesta besluten vi fattar en bedömning om "skälig levnadsnivå" men hur bedömer man "skälig levnadsnivå" i en ansökan om bistånd till begravningskostnader? Personen i fråga lever ju inte?

Tjillivippen från arbets-Caramel

3 kommentarer:

  1. Hej du underbara vän!!
    Tack snälla fina för din hälsning! Jag blir så glad av dem!!!

    Men vilken jobbig start!! Blev ett jobbigt slut inför semestern & en jobbig start efter!!!
    Hur kommer det att funka i ditt nya kontor? Kommer det att funka? Det är "bara" tillfälligt eller? Ni ska tillbax till det ordinarie sen när det är uppbyggt igen?

    Hur mår du annars?? Hur mår katterna? Sambon?
    Har du haft en fin semester?
    Du ska veta att jag tänker såå himlans mycket på dig.

    Du har kommit att betyda så mycket för mig!!! Bara så du vet!

    Önskar dig en underbar kommande vecka!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Det är ingen fara Tina, att det blev lite trassel med mitt rum på jobbet. Det löser sig!

    Resten av dina frågor får du svar på i ett mail! ;) Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj vilken start. En sak är säker, det kan bara bli bättre. :-)

    En stor kram från mig!

    SvaraRadera