onsdag 28 april 2010

Vårregn!

Hej hej Bloggen hallå!

Idag på eftermiddagen kom årets första vårregn, det är väldigt väldigt kallt. Det vet jag för jag har varit mitt i det! Till att börja med, så blev jag sur över regnet för jag blev plaskvåt och kall. Men nu när jag är varm och torr i hemmets lugna vrå så känner jag mig bara glad över vårregnet.

Det behövs för att grönskan och planteringar skall komma igång. Utan vatten är det inget liv! Det känns också som om jag börjar vakan till liv igen, har varit sur och allmänt anti under några veckor.

Nu är tiden för förändring , det spirar och gror lite överallt även om det inte syns ännu. Mitt hår har sett för bedrövligt ut men jag har inte orkat ta tag i det och boka klipptid eller ens sätta i en toning. Det är nu fixat. Toningen åker , i kväll och klippning blir på fredag och vips är man fin lagom till korvgrillningen på valborgsmässoaftonen!

Ja just det ja, Tyson är betydligt bättre i tassen. Stödjer på alla fyra och skuttar runt som om inget hänt, tills han kommer på att han vill ha lite sympatier för då lyfter han på den "onda tassen" och jamar beklagande.


Tjillivippen från en muntrare Caramel med vårregnet utanför fönstret

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt med "lite" regn, hellre det än snön. Man ser verkligen att det händer massor ute.
    Det är lätt att känna sig ur gängorna emellanåt, vad vore livet om det var solsken jämt - öken.
    Skönt att Tyson är bättre, gulligt att han vill ha sympati.

    Önskar dig en skön kväll.

    SvaraRadera