söndag 25 maj 2014

Det tar sig...

I fredags fick mina två favoritkillar lite kvalitetstid i och med att förskolan var stängd, men med närmare 30 kvalmiga grader i skuggan och en hängig, snorig, hostig liten kille så var inget särskilt ku.

I lördags var det betydligt mer humant ute, vi passade på att redan på morgonen åka till en jättemysig handelsträdgård i Landvetter som hade mycket fint i växtväg och även mycket roligt i kringprodukter också, men vår hängige lilla herre parkerade sig vid dammen med koi-karpar och ville inte gå ett steg till. Hemma igen så blev den lilla kraken skållhet och däckade i min famn. För första gången på nästan ett halvår sov han mitt på dagen här hemma. Med blossande kinder fick han sova tills han vaknade. När jag frågade Elias om var frisk eller sjuk fick jag ett rungande SJUK till svar.

Sen var han på fantastiskt gott humör trots sjukdom. Vi planterade ut purjolök i landet, sådde morötter och sugarsnaps och pappa i huset gjorde i ordning Elias egna pallkrage för odling. Vi märkte att vi har inte fått bort alla kvarvarande potatisar i landet men de som är kvar får växa så får vi se omd det blir färskpotatis för oss också.

 I dag på självaste mors dag så har vi sjösatt båten. Trots fortsatt sjukdom hos lilla herren tog han och jag en liten promenad, Elias åkande i vagnen, för att hälsa på kossorna och fåren i hagarna häromkring, men de var inte så intresserade av att träffa oss.

Sedan var det dags att möta upp älsklingen och hans far för att se båten glida ner i Lygnern. Liten stolt herre fick hålla i tampen och ansvara för att inte båten skulle driva iväg.




Och så tog vi en liten tur upp längs med en av bäckarna eftersom Elias längtat så




Vi har också en härligt glad kille som intog sin middag i sitt nya begagnade lektält som vi fick av en tjej i Sätila idag.


Slutligen kan jag också rapportera att solen levererar... kanske aningen "too well done"...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar