torsdag 19 juni 2014

Oj, nu var det längesängesen sist

Oj, vad har hänt sen sist?


Till att börja med så tog Elias och jag  en sväng till stan.  i slutet av maj. Vi lastade bilen med två tårtor/kakor och tryckte i oss Alvedon, för att åka till min arbetsplats för att bjuda på lite gottigheter.

 Rabarberpaj-all-in

 Elias och jag hälptes åt att göra fjärilarna

 Pigs-in-the-mud-tårta på tiramisubottnar

Trots sjukdom skötte Elias sig inget mindre än perfekt, han satt fint i soffan, hejade på alla i korridorerna och lät mig ta farväl av mina arbetskamrater. Sådär lagomt nyktet konstaterade han:-Mamma nu kan du inte komma tillbaka dit, du gav dem din nyckel!!

Japp, jag gav dem min nyckel, för jag är på väg på nya äventyr i Marks kommun. Efter en superintensiv vecka mitt i det sociala arbetets kärna, jag hamnade direkt mitt i en fullspäckad planering för mig, med samverkansmöten på olika håll, så landade jag feber och galet ont i halsen i ett par dagar och fick bädda ner mig i sängen. Precis vad jag vill visa upp av mig på min nya arbetsplats..... en arbetsplats jag kommit att trivas på  på kort tid. 

Så var det lilleman, han fick tid för sin operation 18 juni...men det  blir nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar