fredag 26 oktober 2012

Följetong och lite uppdatering

Vår trasiga bäck verkar kunna bli en följetong.

Det kom en man från Samhall igår för att titta på skadorna som hans män gjorde på vår bäck häromdagen. Det mötet tog 3 minuter om ens det. Sen sa han: -Det här blir en försäkringsfråga, jag ringer försäkringsbolaget i morgon! Jag hade velat sitta som en fluga på väggen hos deras försäkringsbolag. Hur ofta ringer någon och säger "Det hände en olycka, vi har förstört en bäck"?

Så nu är vi i väntans tider. Vi tycker att det är bråttom att fixa bäcken eftersom det enligt vädersiterna på nätet kommer att komma en massa regn nästa vecka som kan förvärra hela situationen, men vad deras försäkringsbolag tycker, det återstår att se. Så vi väntar...

Undra vad vi väntar på? Ett samtal? Ett arbetslag? Ptjaaaa, både ock antar jag.

Till dagens positiva rapportering:

Älsklingen fyller år idag! Elias gav pappa ett lite paket i morse och jag försökte mig på något som skulle likna sång. I afton har vi ätit landgång! Jobbar man mitt emot fiskehamnen så vore det skam om det inte fanns en vettig fiskaffär inom promenadavstånd. Efter råd från nöjda arbetskamrater traskade jag i väg till fiskaffärn och införskaffade två landgångar. Mums filibabba! 

Liten kille har haft en bra dag, nej förresten, en riktigt bra vecka på förskolan, men han är lite tetig i maten där för tillfället. En av de ordinarie har varit sjuk men de har en underbar vikarie. En äldre kvinna som man (vi) spontant fattar tycke för. Hon är förtroendeingivande och sansad. Skulle vi vara rika hade vi frågat om hon inte velat bli vår privata barnsköterska. Nu sover den underbara lilla killen och laddar krafterna för nya bus i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar