onsdag 28 mars 2012

Testpilot

Jag är nybliven testpilot för Smartson och första testet blev ett nytt snabbkaffe Millicano från Gevalia.

Med tanke på det höga priset för den lilla lilla burken, på hyllkanten på affären så sköt förväntningarna i höjden, men här skulle det testas. Jag menar, gratis är väl gott?  Hela förra veckan fick vår ordinarie kaffebryggare vila och det sörplades snabbkaffe istället.


Snabbkaffe är ju snabbkaffe och har ju sin speciella smak, det kan jag inte komma ifrån. Förutom det så smakade kaffet faktiskt rätt okej. Bättre än många andra snabbkaffe som jag testat och det har ju blivit en del då kaffet i kaffemaskinen på jobbet smakar mer rävgift än kaffe.


Det är obegripligt att doseringen är angivet i gram istället för skedar som det brukar. Snabbkaffe är ju perfekt att ha med på resan eller så och vem dräller då på en våg?

Summa summarum: Millicano är helt klart godkänt när det gäller smak och förpackning, men priset var lite väl saftigt. Kommer jag att köpa igen? Kanske, om det kommer på någon kamanj med bättre pris!

Den tomma burken blev en kul leksak för Elias i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar