fredag 23 december 2011

God Jul!!

Då var skinkan i ugnen, laxpatén i startgroparna och glöggen doftar gott i vårt hus. Sedan tidigare är julsenapen och snapsen satt (och silad)  Det är Jul!


I dag tidigt på morgonen fick nog älsklingen och jag den bästa julklapp man kan tänka sig, om det är av godo eller ondo återstår att se. Elias tog sina första krypsteg! Det är ett stort steg i alla fall! 


Elias har sista tiden fått lite bättre sovtider igen, han måste inte upp långt före tuppen utan lite mer "normalt" mellan 05 och 06 på morgnarna. I samband med att jag återupptagit babymassagen så tycker vi nog att han börjat sova lite lugnare. På tre veckor har han mer eller mindre vuxit i och ur den fina pyjamasen han fick av mina arbetskamrater så vi lutar mot att det är växtvärk som lilleman haft. I går och idag har han varit på strålande humör och bara så där underbart mysig som han kan vara!

Det blir inget långt tradigt inlägg i kväll utan nu återstår det bara för mig och familjen att säga:


Men mitt i all julmys går också mina tankar till en av mina före detta arbetskamrater, som kommer att fira julen på Drottning Silvias Barnsjukhus då deras 5-åriga dotters hjärta inte mår kalas just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar