torsdag 28 juli 2011

Livet i skuggan....

Mänga djur, eller åtminstone våra tre katter som vi inte ser röken av under varma dagar, har instinkten att leta upp svalka och skugga i sina gener. I dag gör Elias och jag detsamma. 

Vår fina altan ligger i gassande sol större delen av dagen så vi har tagit vår tillflykt till andra sidan av huset. Kan inte stoltsera med att det är lika vackert som på altansidan men idag så får funktion gå före vacker utsikt.

 Soligt på altanen

Vår tillflykt idag

Här i skuggan har jag provisoriskt tagit fram en gammal altanstol från förrådet och vårt lilla cafébord från altanen och just nu försöker jag att få Elias att sova i sin vagn.


På det lilla kafébordet står ett svalkande glas saft och en rysligt smarrig glutenfri kladdig muffins som jag bakat tidigare idag.


Inom kort tänker jag hugga in på en av Paulo Coelhos böcker. Kan erkänna att det hade varit roligare att läsa något helt nytt men just nu får det bli favorit i repris som står för min sommarläsning.

Tänk bara om man slapp dessa jäkla bremsar som biter en så snart de får en chans *suck*

Nä nu ska jag hugga in på min muffin och boken!

Ha det gott i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar