torsdag 14 juli 2011

Busväder

Hej hej Bloggen hallå!

I dag har vi gjort slag i saken och införskaffat mig en ny laptop. Den gamla sjunger nämligen på sista versen och slår av sig själv efter bara någon minut om man glömt att slå på kylplattan under. Nu har jag en massa jobb framför mig, att flytta över vad jag vill ha från den gamla datorn och lära mig  använda denna som har annat operativsystem än den förra.

Kan väl inte direkt påstå att det känns som om jag har en massa tid över till att lära mig denna dator då Elias kommit in i en fas där bara mamma duger och han vägrar sova på eftermiddagen.

Utanför fönstret så piskar regnet och det stormar. För första gången på månader sover alla tre katterna inne igen. Det känns nästan som höstväder och lusten att kura upp sig i soffan och se någon bra film börjar komma krypande. Dessvärre är jag otroligt tråkig för tillfället, vet att jag kommer aldrig att orka se en hel film på kvällen för de nattliga matningarna känns, för att inte tala om den eländiga förkylningen som både jag och älsklingen fått.

Nåväl, har kanske inte så mycket spännande att dela med mig av idag, men ville bara skriva ett litet premiärinlägg med nya datorn

Tjillivippen från en sommarförkyld Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar