måndag 27 september 2010

Historien upprepar sig... *suck*

Hej hej Bloggen hallå!

Vad jag har att säga om Glocalnet lämpar sig inte i ocensurerat skick, för nu har de gjort bort sig igen.

Att vi inte är direkt nöjda med dem sedan tidigare är inte direkt någon hemlighet. Varje höst/vinter när det börjar regna och är fuktigt så har vi ju tappat bredband och telefoni. Till slut så ledsnar man rejält, då inte mobilen har täckning här hemma och vi bestämde oss  för att flytta bredband och telefoni till Telia och sade upp befintliga abonnemang hos Glocalnet i juni.

Inte nog med att Glocalnet strulade med överflytten av bredbandet och vägrar släppa det innan början av november. Man kan ju bara spekulera i hur de räknar tre månaders uppsägning på detta. Hur som haver, eftersom vi ska ha bredbandstelefon så funkar det inte att ta över telefonin före bredbandet så i juli gjordes en ny överenskommelse med Glocalnet om att bredband och telefoni skall flyttas över till Telia samtidigt till månadsskifte oktober/november.

Men så idag på eftermiddagen så skulle jag ringa till min mor och nås då av beskedet i telefonen att vi har inget abonnemang hos Glocalnet och telefonen funkar inte. Inte blev humöret bättre efter telefonkontakt med kundtjänst som hävdar att telefonnumret är porterat och jag får kontakta Telia. På Telia nekar man att telefonnumret tagits över. I ett nytt samtal till kundtjänst på Glocalnet hävdar man fortfarande att telefonnumret är porterat och inte längre tillhör dem, men de vet inte vem som tagit över telefonnumret.

Var i h**sicke är vårt telefonnummer och varför är de så jäkla inkompetenta på Glocalnet? Ser verkligen fram emot att slippa detta amatörbolag.


Tjillivippen från en rabiat och ruskigt ilsken Caramel

1 kommentar:

  1. Hej!

    Mitt namn är Anton Agermark och jag jobbar på Telias Kundservice. Det var minst sagt en knepig situation som har uppstått gällande ditt porteringsärende. Om du vill får du gärna kontakta mig via länken nedan så skall jag kika närmare på ditt ärende och se efter om jag kan hjälpa dig att få igång din telefon.

    Med vänlig hälsning

    Anton Agermark, Telia Kundservice
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    SvaraRadera