lördag 12 juni 2010

Lite kattifnatt

Hej hej Bloggen hallå!

Efter nästan en vecka mer eller mindre "på rymmen" har Bettan äntligen kommit hem. Hon har varit otroligt osynlig sedan förra helgen, på sin höjd av hon eventuellt varit hemma för att äta någon gång på natten.

I morse kom hon hem i alla fall. Hon var vrålhungrig och efter att ha ätit ordentligt i omgångar så hoppade hon upp på köksbordet och platsade sig där.

Det finaste man har sätter man på på bordet, sa alltid min farfar...


Mitt på bordet somnade hon helt utmattad, på min pocketbok. Nu sussar hon tungt, har säkerligen flera dygns vila att ta igen.

En trött sliten liten donna

Apropå katter, så var vi och hälsade på Maija och Wille hos kära svärmor på självaste nationaldagen!

Självklart så flaggades det, dagen till ära!

Jag tycker det är så fint med flaggstång, det skulle jag vilja ha själv!

Maija ligger som en drottning och vakar över sitt kungarike...


Wille lägger sig ner och funderar lite på vad det är för folk som traskar runt i hans trädgård.



Tjillivippen från Caramel

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad har Bettan varit ute på för äventyr? Vår Minus kan försvinna i några dagar men då måste vädret vara bra. Nu har han tillbringat den mesta tiden på kökssoffan. Dom andra katterna springer in och ut och äter som bara den. Kanske har mössen tagit slut. Snöret håller sig bara här runt huset och vill gärna att dörren ska var öppen så hon gå ut och in som hon vill. Fast en stängd dörr stoppar inte, hon öppnar dörren själv och går ut. Nu mera måste vi låsa om vi inte vill ha dörrarna på vid gavel.
    Vad Wille ser mjuk och go ut. Ser ut att vara ett kram djur.
    Jag har hört att min mormor sa samma sak som din farfar. Tyvärr fick jag aldrig träffa min mormor.
    Ge alla missorna en kram från mig.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Åh, tänk att vara katt eller hund, och få sova när och var man vill ... plus att folk vill kela med en hela tiden, klia ah,ah! *ler*

    SvaraRadera
  3. Oj vilket äventyr Bettan måste ha varit på. Borta bra, men hon tycker nog också att hemma är bäst. Det ser så ut. :-)

    Jag kan förresten verkligen rekommendera ponnytravet. Så kul.

    SvaraRadera
  4. Säger som Vittran: Har Bettan varit på villovägar? Så'nt gör aldrig Maija eller Wille:)))! (Tur för mig och mina klena finska nerver)/Kram! Anja

    SvaraRadera