torsdag 14 november 2013

Pepp, pepp, pepp

Trots rinnig näsa och riktigt tuff hosta hos en liten kille som vi fått vabba i veckan så sitter jag här med pirr i magen.

Nu närmar sig dagen för tillträde till nya huset med stormsteg. I morgon om två veckor så är vi nog mitt i förberedelserna att lämna unge mannen på förskolan och åka till mäklarens kontor för andra och sista gången i Bollebygd.

Men samtidigt som vi ser fram emot flytten så  är det lite skräckblandad förtjusning i det hela. Dels så undrar jag verkligen hur det ska gå för kissarna, främst Bettan som är så egen, att hantera flytten och att vara inomhus första tiden efter flytten. 

Och hur kommer det att bli med att köra Elias till gamla förskolan hela december och inskolningen på den nya i januari?? 

Men framförallt, PACKNINGEN!! Normalt sett borde vi vara i full gång med packningen av vårt hem just nu, men det går ju inte. Vi måste ju kunna leva här i två veckor till utan att behöva leva i en hinderbana till vardags. Det känns lite överväldigande att inse att mesta packningen måste ske aftonen/kvällen innan flyttlasset går.

Nåväl, på  nått sätt löser det sig säkert :)

1 kommentar:

  1. Ja. Ni kommer att ha häcken full! Jag både gläds och lider med er.
    Skulle du vilja vara snäll och svara på mitt mail ang. de där låtsasmaten?

    /Kram!

    SvaraRadera