lördag 5 november 2011

Underbar höstdag

Man kan inte tro att vi bor på samma plats som förra året om man ser till vädret. Förra året hade det varit kallt länge redan och jag undrar om inte till och med snön hade visat upp sig. Halt var det i alla fall för jag vet att jag vurpade två gånger på kort tid och var såklart livrädd att något skulle hända med barnet i magen.

I år är det milt och ett helt gäng plusgrader ännu. Det fick oss att i dag packa in oss i bilen och åka till Härlanda tjärn för att njuta av det fina vädret


 Elias ser ut att fundera på vart vi var på väg.


Tjärnen låg vackert spegelblank


 Promenerar....

Lövskogen som omger Härlanda tjärn hade nästan tappat alla sina löv och träden stod kala, men lite här och var fanns ett och annat träd som fortfarande hade sina löv kvar och stod som brandfärgade färgklickar på vår promenad.

 Ett av träden som sprakade av fina färger

Döm om min förvåning när jag träffar på en person som jag inte träffat sedan jag flyttade från Skellefteå, alltså på närmare 11 år, på en av stigarna kring tjärnen. Älsklingen skakade bara på huvudet och skrattade och funderade hur jag bär mig åt att så ofta träffa de mest osannolika personer att träffa  och på helt oväntade platser.

Träffade nämligen min före dettas lillasyster! Hon har tydligen gift sig och bor numera i Göteborg. Vart man sig än i Sverige vänder, verkar det ändå alltid finnas folk hemifrån "Schtaaaan" där!

Hepp hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar