måndag 14 mars 2011

Nu växer det!

Nu börjar verkligen graviditeten att synas. Det känns nästan som om magen har expanderat explosionsartat på bara några dagar nu sista veckan.

Babyn har nog ingen annan väg att ta vägen än att växa utåt nu längre.

 v.29+3

 Det börjar vara liiite knivigt att rymmas i ens vanliga kläder nu och den annars rätt så begränsade garderoben är försvinnande liten. Tack och lov så damp ett par mamma-snickarbyxkor ner på min kontorsstol förra veckan. Tack snälla Hillevi att jag får låna dem!

Tänka sig att nu börjar det ändå närma sig slutspurten. Även om vissa graviditetskrämpor börjat ge sig till känna så kan jag inte annat än att känna mig lyckligt lottad som ändå fått må så pass bra som jag gjort hittills.


Bara våren kunde få för sig att göra intåg i vårt avlånga land på riktigt snart. Nu börjar även en inbiten norrlänning få nog av kyla och is/snö.


3 kommentarer:

  1. Så fin magen är! Nu kommer det att gå fort - både med magens tillväxt och med tiden som är kvar ;o)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Sååå fin du är...så underbart med en växande bebis i magen, blir ju supersugen..men jag VET att jag inte vill ha fler barn..puh, det räcker och blir över här..;) men kanske får slå mej på surrogatjobb, hehe...ha det så bra..kram Malin

    SvaraRadera