lördag 19 maj 2012

På sistone....

.. har det inte haglat av blogginlägg, men det har nog att göra med att jag börjat om att jobba halvtid men får ändå klara av ett heltidsarbete på den tiden. Och att jag försökt förbereda Elias födelsedagskalas så gott det går.

Lite har jag hunnit baka. Det är en utmaning att baka glutenfritt, men tiden har inte räckt till för allt jag hade velat ha på fikabordet. Det är med ett litet sting i hjärtat på husmodern i mig jag konstaterar att det blir inga dignande kakfat idag.

Men jag har tagit modet till mig och baka Makroner. Av vad jag läst på olika bloggar och hemsidor så är det lynniga små rackare som inte alls verkar vilja vara med alla gånger. Aningens modstulen följde jag receptet till punkt och pricka.



 Smeten vilar sig i form

Hoppet börja tändas, kanske går det vägen ändå

 Elias inspekterar mammas bakverk

Tada!! Tror nog de blev godkända för att vara första försöket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar