fredag 11 september 2009

Till er stinkande tonåringa pojkar

Hej hej Bloggen hallå!

Det finns en produkt på marknaden som kan göra livet lite bättre, om inte för er så för er omgivning.

Produkten heter D E O D O R A N T!!

Använd den, för det är inte kul för oss andra när ni kommer instormande i flock på bussen eller spårvagnen och stinker. Det var precis det som hände i dag när jag efter jobbet satte mig på spårvagnen. Vid Brunnsparken och Nordstan vällde det in ungdomar och ett gäng killar blev stående i gången alldeles bredvid. Visst kan jag förstå att man behöver stå med armarna uppåt för att hålla i sig i de där läderremmarna när man står i vagnen för balansens skull... men fyy vad ofräscht när det stinker svett under den armen.

Ja jag vet att det inte är helt rätt när hormonerna löper amok i kroppen och får kroppen att utsöndra saker och ting. Till och med vår kära katt Ares hade en "tonårsperiod" som var jobbig med svettiga tassar. De kunde verkligen stinka de med och han vägrade i sten att sköta sin tasshygien och tvätta dem, men det gick tillslut över. Men till er alla stinkande pojkar, vänta inte ut era hormoners nyck, inför skaffa och använd deodorant.

Jisses vilken gammal gnäll-tant jag känner mig som i kväll, men det var äckligt som tusan på vagnen idag. Tack och lov finns det en del av befolkningen som redan gjort deodoranter bekantskap och livet aningens angenämare för omgivningen.

Tjillivippen från en fredagstrött Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar