tisdag 20 oktober 2009

Inget riktigt Postkontor

Hej hej Bloggen hallå!

Minns ni reklamen som posten körde när postkontoren drogs in?


Precis så kändes det för mig igår. Jag skulle nämligen skicka mammas födelsedagspresent som skrymmande brev. Knallade in på en Pressbyråbutik för att väga och skicka som tidigare genom att köpa frimärken. Döm om min förvåning och faktiskt även ilska när jag får svaret att det går

Nä, nu ska man registrera och betala försändelsen via internet!! Hur i hela världen skall jag kunna köpa det på internet när jag inte har någon aning om vad försändelsen väger? Hallå??? Det är inte direkt så att jag bär med mig datorn när jag lämnar jobbet. Åhh, vad frustrerande, eller håller man helt enkelt på att bli gammal och inte längre hänger med i den tekniska utvecklingen?

Sur som ättika knallade jag in på Postens Företagscenter bara för att gnälla av mig lite. Den snälla kvinnan som jobbade där löste mitt problem. Jag fick köpa frimärken för frakten och sen var det bara att skriva på mammas adress och lämna in! Bara sådär!!


Tjillivippen från bakåtsträvande Caramel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar